چقدر خودتو میفروشی
چقدر خودتو میفروشی


امیرالمومنین علی بن ابیطالب  ميفرمايد: «قِيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ» (ارزش هر فرد به چيزهايي است كه آنرا خوب ميداند ويا ميتواند انرا انجام دهد) برخي نيز آن‌را اين گونه معني كرده اند كه: (ارزش هر فرد به چيزهايي است كه اورا نيكو ميكند) {بحار 70/ 385}.
همچنين در روايتي از پيامبر اكرم وامام صادق صلي الله عليهما، نقل شده است كه مي‌فرمايد شخص با كسي است كه او را دوست ميدارد .

بايد گفت نمي‌توان بها و قيمت گذاري انسان ها را به يك صورت انجام داد. بلكه بايد ديد هر كسي خود را به چه بهايي مي‌فروشد؛ اگر در اطراف خود دقت نماييد برخي از اشخاص حاضرند به خاطر قلم نفيسي كه به آنان هديه داده شده است دست به هر كاري بزنند بنابر اين بهاي آن شخص به اندازه همان قلم است و گاهي اشخاصي به خاطر مطامع دنيوي مانند عمر سعد كه به خاطر حكومت ري دست به قتل امام حسين عليه السلام زد؛ حاضرند دست به هر كاري بزنند كه بهاي آنان نيز در همين حد است كه حضرت امير عليه السلام از مطامع و مقامات دنيوي در نهج البلاغه تعبير به آب بيني بز مي‌كنند. در نتيجه بهاي آنان به اندازه آب بيني بز است.
گاهي نيز اشخاصي يافت مي‌شوند كه همواره چشم به رضاي پروردگار داشته و براي به دست آوردن آن البته با شناخت دقيق حاضرند در مقابل كل ابرقدرت ها وظالمين و معاندين با دين بايستند كه  امام راحل در شمار آنان مي‌بود كه بهاي اين شخص خود خداست و از اين رو به امام حسين لقب ثارالله را داده اند كه خون خداست.
در نتيجه بايد ديد علاقه و تعلقات شما به چيست و در كارها و اهدافتان چه چيزي را مدنظر داريد.كه اين از اهميت بسزايي برخوردار است.

تاملی لازم است

اگر نيك بنگريم خواهيم ديد كه ايمان به خداوند، بهايي كه براي انسان در روايات بيان شده است را تحت الشعاع قرار داده و شامل همه آنان مي‌شود چه آن كه تمامي آنان را در آثار ايمان مي‌توان مشاهده نمود. بنابر اين مي‌توان گفت ايمان درست ,بهترين بهاي هر شخص در زندگي مي‌باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : واحد فرهنگی
تاریخ : جمعه 2 بهمن 1394
زمان : 21:35